Pocahontas

9 juni 2019 - Montreal, Canada

De kano's  waren mooi op tijd. Ik had me wel verheugd op een dagje kanoën, ik kan je zeggen voorlopig niet meer🤭. We stapten in onze kano, en Rick, Denise en Fenna in die van hun. Reddingsvesten aan, en peddelen maar, ik voelde me net pocahontas. Na ongeveer 1,5 uur gevaren te hebben, zijn we naar een eiland toe gegaan, daar hebben we gepicnicked. Na een tijdje, we hadden met Rick en Denise afgesproken dat hun weer naar de kant zouden gaan, want het was toch wel lang voor Fenna. Frans en ik zouden nog wat gaan kanoën. We zaten midden op het meer, (en deze meren zijn echt gigantisch groot) kiepen Frans en ik zo met de boot om. Dat was doodeng, de kano lag op zijn kop, met onze kleren aan en geen reddingsvest. (We dachten na het picknicken, het is zo'n mooi weer, ons gebeurt toch niets).Het water was ijskoud, ik dacht o jee mijn telefoon en de tas met de sleutels en de andere spullen. Daar lig je dan in het ijskoude water. Ik heb angst voor open water, dus wat moet je doen. Ik riep om hulp omdat we de kano niet omgedraaid kregen, en we midden in het meer lagen. Rick en Denise kwamen naar ons toe, wonder boven wonder had ik mijn telefoon(Die zat in een koker) en de tas met spullen lagen nog in de boot, ik had ze meteen aan Rick gegeven. Vraag me niet waar ze vandaan kwamen maar er kwamen 3 mensen met een kano ons helpen. Ik wilde me aan die kano vastpakken maar dan zou die man ook omvallen.Hij gaf ons instructies en bond onze kano aan die van hem vast, we moesten wel mee zwemmen dat stuk. Ze brachten ons naar dat eiland, dat was iets dichterbij dan het strand van de camping. Die mevr ging meteen hulp halen, en ik kreeg haar truitje, die moest ik aandoen, anders zou ik onderkoelen zei ze. Ondertussen kwam er een motor boot, die heeft ons opgehaald en naar de kant gebracht. En daarna onze kano opgehaald. Ze gingen ook Denise en Fenna halen, want ze kwamen bijna niet tegen de wind in gepeddeld. Wat een avontuur en dat op mijn "oude" dag😂😂😂😂. Moe en kletsnat ben ik meteen onder de warme douche gegaan, eerst onze redders bedankt natuurlijk. Wat zijn die Canadezen toch aardig. Daarna ben ik toch nog even naar het visitors centrum gegaan, want mijn moeder was naar het ziekenhuis geweest en ik wilde toch even weten hoe en wat. Ik was daarna niets meer waard, pijn(Ik dacht een stijve nek) in de nek, al 3 dagen en moe, ben ik op tijd naar bed gegaan. Voor mij voorlopig even geen kano meer😉

1. Sophie:
    9 juni 2019
    Oh jee wat beangstigend, was niets voor mij, geef mij maar het veilige land.
    Maar toch nog veel plezier
  2. Tiny:
    9 juni 2019
    oeij oeij,inderdaad een avontuur ,maar moest er wel om lachen ,alleen omdat t goed afgelopen is natuurlijk ,dan mag dat,maar eerlijk is eerlijk ,liever jullie dan ,,het kleinkind,,Geniet nog.....
  3. Maria en albert:
    9 juni 2019
    Nou dat is inderdaad een avontuur , maar een die je heel goed kunt missen. Dit moet je ook niet vaker doen , want dan denk ik dat je niet lang meer een Blog schrijft. Heb je wel nog iets van de omgeving gezien? Het eerste gedeelte gelukkig wel he. Ik ben wel blij dat het niet gebeurt is met Fenna in de boot. Doe een beetje rustiger in het vervolg , maar maak wel plezier nog op je oude dag.😁😁groetjesxxxx
  4. Anja:
    9 juni 2019
    Oei dat was niets voor mij ik zou alles bijelkaar schreeuwen. Maar Angelique jullie zijn wel weer een hoop ervaringen rijker😉
  5. Maria:
    9 juni 2019
    Dat is iets voor in een Disney film.
  6. Kim:
    9 juni 2019
    😂ik zie het al helemaal voor me😂
    Dat kan alleen jullie weer gebeuren😜 je niet ook geen rare dingen proberen in zo n kano 😏😘
    Gelukkig alles weer goed gekomen had het wel graag willen zien 😂😜 (leedvermaak is erfelijk)
    Mis jullie wel hoor
    Dikke kus van ons!!
  7. Anja Berendse:
    10 juni 2019
    Oei Angelique, gelukkig kun je het nog navertellen.
    Geen gekke dingen meer doen, maar lekker gaan genieten.
  8. Marita:
    10 juni 2019
    Mijn God Angelique, wat een verhaal! Gelukkig is het goed afgelopen. Houdt maar goed rekening met de uitgestrektheid van alles. Gelukkig zijn jullie met z’n viertjes
  9. Conny:
    10 juni 2019
    ja Angelique, je word dan toch een dagje ouder he 😀 Gelukkig is alles goed gekomen, en zat die kleine meid niet bij jullie in de boot, , heel veel plezier nog, en niet meer in de kano gaan 🤣🤣🤣