Fraser Island

5 mei 2024 - Hervey Bay, Australië

Wat een geweldige dag vandaag. We werden om half 8 opgehaald vanmorgen. Daarna gingen we op de boot naar Fraser Island. Daar aangekomen waren we ingedeeld bij Kurt. Dit was onze gids voor de hele dag. Kurt was wel iemand die veel wist, maakte grapjes tussendoor en vertelde veel. Hobbel hobbel hobbel, we werden wat door elkaar geschud in die bus vandaag😂, zo oneffen was de weg. Bij het eerste stuk kwamen we nog dingo's tegen. We reden door naar het scheepswrak wat er al sinds 1935 ligt. Daarna weer verder naar rotsen, allemaal over het strand. En naar een leuk beekje. Op een gegeven moment kwam er een piloot de bus binnen en vroeg wie er interesse had in een vliegrit met een klein vliegtuigje, daar moest je natuurlijk wel voor betalen. Frans zegt ja ik wil wel, dus ik helemaal verbaasd. Ik dacht dat Frans na zijn helikopter avontuur niet meer zou willen. Maar niets was minder waar. Dus Frans en ik en nog 4 andere personen in dat kleine vliegtuigje, hebben we een rondvlucht gehad over het strand en de rainforest en het scheepswrak. Wat was dat geweldig zeg, ik had nog nooit in zo'n klein vliegtuigje gezeten maar het was super. Daarna werden we weer afgezet bij de groep en gingen we verder met de excursie. We gingen daarna naar een gebouw waar we een lunch kregen. Ik moet eerlijk zeggen dat de lunch niet lekker was🫣. Maar ja dat mocht de pret niet drukken. Vervolgens gingen we naar de rainforest, was ook mooi om te zien. We zijn nog een stuk gaan lopen met de gids en die heeft ons vanalles uitgelegd. Bij de bus aangekomen bleek 1 vrouw er niet te zijn, dus verschillende mannen en de gids zijn gaan zoeken. Gelukkig was ze gevonden. Daarna reden we door naar lake makenzie, wat was het daar mooi zeg. Frans en Eric zijn nog even gaan zwemmen. Daarna was het alweer half 5, dus werden we met de bus naar de boot gebracht. Om half 6 word het hier helemaal donker. De zon heeft niet geschenen  vandaag maar het was wel droog, dus we hebben geluk gehad vandaag. We werden toen we met de boot weer aankwamen naar de camping gebracht. We waren pas om half 7 terug. Het was een lange maar vermoeiende dag. Morgen gaan we weer een heel stuk verder rijden.

Tot morgen

1. Pierre & Henny:
    5 mei 2024
    Wauw, machtig mooi zeg. Heel indrukwekkend.
  2. Gerrie:
    5 mei 2024
    Wat een prachtige bijzondere ervaring
  3. Els:
    5 mei 2024
    Wat mooi zeg is Anja maar niet mee gaan vliegen hihi
  4. Maria en albert:
    5 mei 2024
    Wat geweldig lijkt me dat inderdaad in zo'n klein vliegtuigje. Dat heb je dan ook weer gehad. Het regen woud zag ook mooi uit op de foto's. Maar het had eigenlijk ook moeten regenen om een goeie beleving te hebben ha ha ha. Heb je ook iets gevoeld van het bijzondere van het zand eiland? Ik kan me daar niets bij voor stellen. Amuseer jullie en tot morgen.
  5. Wichard en Annemiek:
    5 mei 2024
    Lieve Angelique, we genieten elke keer weer van je blog en de foto's. Het ziet er overal hartstikke mooi uit. Hopelijk hebben jullie de komende dagen wat beter weer. Dikke knuffel voor Frans en jou!
  6. Ingrid Hundscheid:
    5 mei 2024
    Heel leuk dat jullie deze fantastische belevenissen delen👌
  7. Marijke:
    5 mei 2024
    Dat zal zeker een hele be l evenis zijn feweest fantastisch in een klein vliegtuigje over de Rain forrst waaaaw .ik geniet van alle verhalen en pracgt fotos .

Jouw reactie