De jungle

22 mei 2024 - Cape Tribulation, Australië

De tweede dag in cape tribulation zijn we door het regenwoud gaan wandelen. Het is prachtig om te zien hoe de natuur werkt. Frans hoopte dat we een kassowarus tegen zouden komen. Dat is een grote loopvogel, kan je vergelijken qua grootte met een struisvogel. Alleen de kassowarus is gevaarlijk als hij kleintjes bij zich heeft. Maar we zijn hem helaas niet tegen gekomen. Er zijn er helaas  nog maar 2200 van op de wereld. We zijn langs het strand terug gelopen. We mochten niet in de zee zwemmen of lopen ivm de krokodillen. We zijn ook nog bij masons hole geweest, daar kan je in natuur water zwemmen, daar zitten geen krokodillen. We zijn daar nog wat gaan lunchen en toen terug gelopen naar de camping. We hadden de nodige metertjes gemaakt. De laatste dag in cape tribilations hadden we een excursie geboekt om te gaan snorkelen. We zouden om 10.00 uur vertrekken maar door het slechte weer vertrokken we een uur later. Boh op die boot werd je zeeziek🤢. Ik kon helaas geen foto's maken van deze dag. Het snorkelen op de Great Barrier Reef was prachtig. Prachtig koraal en prachtige vissen, net alsof je in een aquarium zwom.Na weer een turbulente terug reis met de boot, even wat gegeten en me verheugd op een warme douche. Pffff heb ik weer de douche was koud🙄. Is allemaal eco, dus ze werken met boilers, nou er waren natuurlijk meer douchers🤣. Maar ach er zijn ergere dingen hihihi. Daarna even met een kop koffie bijkomen, was toch een work out dat snorkelen. Was een leuke dag. Morgen rijden we naar de laatste camping.

Groetjes

1. Monique Kragt:
    22 mei 2024
    Wat een avonturen. Hadden jullie dan nog krokodillen gezien? Jammer dat er geen foto's zijn.
    Wij zijn nu op dit moment in Rome. Waren gisteren goed aangekomen. Naar wat zoeken hebben we ons verblijf gevonden. Daarna zijn we gaan zoeken waar we konden eten. Nou aan restaurants hebben ze geen gebrek. In elk straatje zit er tientallen. Veel plezier jullie nog daar. Wij gaan Rome hier verkennen.
  2. Gerrie:
    22 mei 2024
    Wat een ervaring . Vergeet je nooit meer lijkt mij magnifiek om het great barrièr reef te zien zouden wij toen ook gaan doen .
    Geen enge dieren meer gezien ?
    Geniet nog van de laatste dagen .
  3. Antal en Sylvia:
    22 mei 2024
    Wat vervelend dat je zeeziek 🤢was.
    Gelukkig heb jullie nog kunnen genieten van het snorkelen🤿, wel jammer van de foto's 😩 maar we genieten ook zo van jullie verhalen.
  4. Maria en albert:
    22 mei 2024
    Het gaat jammer genoeg ten einde. Nog een camping. Wat gaat het toch vlug voorbij. Maar wel een prachtige reis. Jullie hebben genoten maar wij zeker ook. Amuseer jullie nog even en tot morgen

Jouw reactie